1976 Wariacje na dwa fortepiany

1976–77 Kwintet dęty

1977 Bagatele na klawesyn, harfę i kwartet smyczkowy

1978 Lasciate mi vibrare na trzech perkusistów

1982 Kwartet smyczkowy

Kwartet smyczkowy

 Jednoczęściowy utwór, pełen modalizmów, o zmiennej fakturze, miejscami dramatyczny. W ostatnim segmencie pojawiają się wariacje na temat Salve Regina Obechta, co podkreśla dążenie ku archaizacji.

1983 Canzona da sonar na zespół instrumentów dawnych

Canzona da sonar

 Tytuł nawiązuje do formy muzycznej charakterystycznej dla muzyki renesansu, wyraźnie określający, że chodzi tu o utwór instrumentalny a nie wokalny.

1984 Kwartet obojowy

1986 Trio sonata na akordeon, gitarę i wibrafon

1986 Arpeggione na skrzypce i gitarę

Arpeggione

 Tytuł jest onomatopeją sugerującą, że technika arpeggio leży w naturze obu wykonujących ten utwór instrumentów.

1987 Micrologus na akordeon i zespół instrumentów dawnych

1988 Differencias na zespół instrumentów dawnych

1989 Labyrinth I na flet, obój, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę

Labyrinth I

 Pierwszy z tworzonych na przestrzeni dłuższego okresu utworów kameralnych, w których głosy instrumentów przeplatają się na wiele sposobów.

1991 Serenada na 10 fortepianów

1993 Labyrinth II na flety proste i trio smyczkowe

1995 Konzertstück na wiolonczelę i fortepian

Konzertstück

 Krótki utwór, w którym początkowo gęsta faktura instrumentalna stopniowo się rozrzedza aż do pojedynczych dźwięków.

1996 Signs of Life na saksofon sopranowy i organy (2001 wersja na saksofon sopranowy i fortepian)

Signs of Life

 Znaki życia – fantazja łącząca barwę statecznych organów ze zwinnym i ruchliwym saksofonem. Czasem jednak oba te przeplatające się instrumenty łączą się w jedność w taki sposób, że trudno jest stwierdzić kiedy gra jeden, a kiedy drugi.

2000 Baila na saksofon, akordeon i kontrabas (2012 wersja na saksofon, akordeon i wiolonczelę)

2000 Sonata w 5 częściach na fortepian na 4 ręce

2001 Scherzonata_na trąbkę i fortepian (2012 wersja na saksofon altowy i fortepian)

2002 Trzy tańce na kwartet stroikowy (2003 wersja na kwartet smyczkowy)

Szocz
Break Dance
Congarama

 Trzy tańce w nowoczesnym wydaniu: wielkopolski Szocz (polska mutacja tańca szkockiego), Congarama – taniec latynoski i fałszywy break-dance, rodzaj mechanicznego „połamańca”.

2002 Oh, Scottie! – ragtime na dwa fortepiany i osiem rąk

2003 Der Ring et Melisande na trio fortepianowe

Der Ring et Melisande

 Niecodzienny pomysł – dedykacja na 90 urodziny dla zmarłego przed kilku laty profesora Witolda Rudzińskiego, kompozytora, erudyty i znawcy oraz popularyzatora muzyki – utwór oparty jest na przekształconych i ukrytych kilkudziesięciu cytatach muzycznych od Wagnera, Pucciniego i Debussy’ego po Strawińskiego, Szymanowskiego, Weberna, Bartoka, Ravela, Szostakowicza i Messiaena

2005 Sonatina na skrzypce i fortepian

Sonatina

 Utwór, w którym nadrzędną ideę stanowi rozpędzanie się od pojedynczych dźwięków do szybkiego perpetuum mobile.

2006 Differentia specifica na saksofon sopranowy i kwartet smyczkowy

2006 Kwintet na flet i kwartet smyczkowy

Flute Quintet 1
Flute Quintet 2
Flute Quintet 3

 Utwór powstał w drugiej połowie 2006 roku podczas mojego kilkumiesięcznego pobytu w Korei Południowej, na prośbę Elżbiety Gajewskiej i Kwartetu Wilanów. Część pierwsza, zatytułowana przewrotnie Alla Turca (słuchacz nie dostrzeże tu jednak aluzji do Mozarta) związana jest z  przekształconym folklorem  niektórych regionów Turcji, Krety i Bułgarii. Część druga – Tranquillo e grazioso, stanowi dialog pomiędzy „dostojnym“ kwartetem i rapsodycznym fletem – na koniec pogodzonymi ze sobą. Część trzecia: Alla Corsicana luźno bazuje z  kolei na folklorze korsykańskich górali oraz pieśniach pochodzących z  regionu Istrii.

2007 Mouvement pérpétuel na kwartet smyczkowy

2007 Sonata na altówkę i fortepian – Pamięci mojego Ojca

Sonata altowkowa 1
Sonata altowkowa 2
Sonata altowkowa 3
Sonata altowkowa 4

 Części szybkie (I i III) są apoteozą życia w jego najgłębszym aspekcie – ruchu. Części wolne (II i IV) wprowadzają zadumę jak marzenia senne, oddalenie. Część czwarta, ze swoim łagodnym, kołyszącym ostinato wyraża nastrój pożegnania, uspokojenia, zaśnięcia.

2008 Sonata na skrzypce i fortepian

Violin Sonata 1
Violin Sonata 2
Violin Sonata 3
Violin Sonata 4

 Część pierwsza Sonaty jest zmienna i kapryśna oraz odwołuje się do wielu epok i stylistyk. Część druga wolna oparta jest na harmoniach jazzowych i bluesowych. Płynnie przechodzi ona w pełniącą rolę scherza część trzecią, rozbudowaną dwutematową fugę. Część czwarta jest łagodnym intermezzem, pełnym figuracji i fortepianowych fioritur.

2009 Doppelsonate na fortepian i organy

2009 Doppelsonate – wersja na flet i organy

Doppelsonate

 Tytuł oznacza podwójną sonatę, a więc sonatę na dwa pełnoprawne instrumenty.

2009 Materia circularis na klarnet, gitarę elektryczną i fortepian (wersja na zespół kameralny)

Materia circularis

 Krótki, bo nieco ponad jednominutowy utwór, mający za cel przedstawienie historii muzyki „w pigułce”.

2009-2012 Recursus at fontem (Powrót do źródeł) na trio saksofonowe (2 wersje)

2010 Korean Trails na klarnet, wiolonczelę i fortepian

Korean Trails

 Utwór napisany na zamówienie festiwalu muzycznego w Jinju (Korea Południowa), oddający różnorodność kulturową i muzyczną Korei, widzianą oczami Europejczyka.

2012 Ensaladas na kwintet dęty blaszany

2012 Labyrinth III na klarnet, skrzypce i fortepian

2013 Per fas et nefas – Sonata na 2 skrzypiec

2013 Musica florea na flet, wiolonczelę i klawesyn

 

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!